dinsdag 12 januari 2016

Dworp

Dag 1 in Dworp:

We zijn vanmorgen aangekomen in Destelheide in Dworp. We werden meteen gebriefd over de week. De groepen werden opnieuw verdeeld. Opnieuw aan de hand van de kaarten. Wat een fantastisch manier waar je op kan blijven verder bouwen :-) 
Het was goed om per graad even de spelen te overlopen. De feedback die we konden geven en kregen, nemen we uiteraard mee naar morgen!

De bespreking na de middag verliep iets minder vlot. Hoewel er een goede gespreksleider was, was de groep gewoon te groot om het echt tot een goed einde te brengen. Nadien werd de groep nog groter en was het echt soms een ramp om nog dingen te bespreken. Groepjes van max 10 is gemakkelijker en nadien gewoon aan elkaar vertellen had beter gelukt, maar dan heeft natuurlijk niet iedereen inbreng gehad. Keuzes die gemaakt moeten worden... Ik zou opteren voor een vergader persoon per groep. Je bespreekt dan eerst in je kleine groep af wat iedereen ziet zitten en dan gaat de vergader persoon het met de anderen bespreken. Nadien brieft die persoon de groep weer bij.
Ikzelf vond de eerste vergadering veel te chaotisch en ik voelde mij er helemaal niet goed bij. Ik heb me dan ook snel opgegeven om de namen te schrijven van de kinderen op de stickers, zodat ik even uit de chaos weg was.

Het spel in de namiddag was echt leuk en super om net voor de dag van het uitwerken van ons spel te doen! Er zijn enorm veel opdrachtjes die we in ons spel kunnen verwerken. Ik heb overal foto's van genomen, omdat ik deze opdrachtjes heel leuk vind om te gebruiken in de klas of voor op openluchtklassen, en mijn geheugen mij soms in de steek laat. :-)

                                      






Geen opmerkingen:

Een reactie posten