woensdag 13 januari 2016

Dworp

Dag 2 in Dworp:

Na het ontbijt zijn we erin gevlogen! Ons spel voor donderdag afwerken tot in de puntjes. Muzopoly moet een leuke ervaring worden voor de kinderen. De papieren die ik reeds thuis had afgedrukt in kleur, ben ik meteen beginnen lamineren. Frauke en Nathalie zijn de vragen- en opdrachtenkaartjes beginnen uitknippen. Nadien heeft Nathalie het bord uitgelegd om te kijken of alles goed klopte. Frauke had het idee om 'muzopoly' in het midden te leggen, zodat het bord iets aantrekkelijker werd. Ik heb de letters geschreven en de magische elementen getekend (om in het thema van de dag te blijven), terwijl Frauke en Nathalie deze uitknipten en op de rode bladen kleefden en plastificeerden.
Ik denk dat mijn grootste talent mijn doorzettingsvermogen is. Zeker wanneer ik iets leuk vind. Dan begin ik meteen en kan ik amper stoppen! 

Shauni heeft mee geholpen met de opdrachten te bedenken en uit te typen en verder was zij vooral mee met de organisatie bezig voor de school. Ik vond de samenwerking met deze groep super! We vulden elkaar prachtig aan en iedereen deed zijn best om er het beste van te maken. Iedereen kwam op zijn beurt met opdrachten af en we gooiden die dan in de groep. Wanneer iemand zijn bedenkingen had, werd dit aangekaart en opgelost. Ik kwam met het idee om elke straat (kleur) een ander muzisch domein te geven. Iedereen was het daar meteen mee akkoord. 

We vonden uiteindelijk de opdrachten voor media best moeilijk omdat we maar over 3 laptops beschikten. We hadden uiteraard geen idee hoe het allemaal precies zou lopen de volgende dag, dus moesten we met verschillende scenario's rekening houden. Frauke was bij ons de persoon die iedereen met de voeten op de grond hield. Nathalie en ik gingen soms iets te fel op in de opdrachtjes en Frauke bedacht of het realistisch was of niet. Zo kwam Nathalie met het idee om de kinderen dingen te laten bouwen bij kunst, maar we hadden geen klei of blokken, dus werd dat idee vervangen. En ik wilde de kinderen een filmpje laten maken, maar met de gsm was dat riskant, waardoor ook dat vervangen werd.

Uiteindelijk hadden we voor elk domein drie verschillende opdrachten die we op de juiste kleur plakten. Zo werd het gemakkelijk om tijdens het spel meteen het juiste deeldomein te vinden.

Shauni zorgde voor een grote dobbelsteen en zo konden Frauke, Nathalie en ik het spel eens even testen. We merkten meteen dat de bladen overal naartoe vlogen, dus heb ik voorgesteld om alles vast te kleven de volgende morgen bij het klaarzetten van het materiaal.Nadien keek ik alle fiches en papieren van het spelbord na, Frauke en Nathalie hielpen per opdracht na te kijken of al het materiaal er was. Alles werd in een tas gestoken zodat we zeker waren dat we alles bij hadden voor morgen. We waren 's avonds net klaar toen we aan het avondspel moesten beginnen. Het is belangrijk om ook met je groep overeen te komen en elkaar aan te vullen bij zo'n project, want anders loopt het zeker mis!

Verder vind ik ook dat de ploeg die zich bezig hield met de organisatie een dikke pluim verdient! Zij hebben, behalve hun werk ik hun groepje, nog veel tijd gemaakt om samen te komen, een extra thema te verzinnen en uit te werken. Ook de verdeling werd door hen gemaakt waardoor morgen weinig ruimte is om iets te laten misgaan. Knap werk, jongens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten